amandamah.blogg.se

I denna blogg kommer jag skriva och dokumentera mitt arbete i kursen digitala medier och lärande.

Medier

Publicerad 2014-02-19 11:15:08 i Allmänt,

Jag har precis lämnat in min mediedagbok och min medieundersökning. Jag blir alltid lika förvånad över hur mycket man lär sig och tar till sig när man läser en kurs.
 
Mycket av mitt fokus har legat på medier för unga, hur vi som pedagoger kan använda oss av medier för att barnen ska ta till sig kunskapen. Vi måste möta unga på deras nivå idag. Det är inte lönt att slänga upp en bok på 300 sidor och be de läsa, för att förmodligen tycker de inte att det är lika intressant som vi gjorde när vi var små. Det gäller att hitta alternativ till detta, något som fångar de ungas intresse och motiverar dem.
 
Under dagen kommer jag lägga in mitt bildspel från min mediedagbok.
 
På lördag åker jag dessutom till Thailand så jag är inte tillgänglig förrän i slutet av mars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela